Co nám o Romech říká televize? Beseda přiblíží mediální obraz Romů v televizním zpravodajství

Středa 27. březen 2024, 11:50

Co nám o Romech říká televize? Jak je vykresluje a jak o nich mluví? A vypovídá celkový mediální obraz něco o Romech, nebo spíše nastavuje zrcadlo nám samým? To se dozvíme ve čtvrtek 11. 4. od 17:00 v UPointu při další autorské besedě z cyklu Pointa, tentokrát se socioložkou médií Renátou Sedlákovou.

Renáta Sedláková (aktuálně působící na CMTF UP) se dlouhodobě věnuje zkoumání televizního zpravodajství pojednávajícího o romské menšině. Ve své knize Zprávy o Nich nebo o Nás, za kterou byla před nedávnem oceněna i rektorem Univerzity Palackého, přináší komplexní analýzu zpráv o Romech ve veřejnoprávní České televizi mezi lety 2000–2020. Detailní dvacetiletá sonda odhaluje zajímavá zajištění a netušené nuance novinářské práce i etiky a mezi řádky odhaluje rovněž mnoho o nás samých. To nejzajímavější z knihy i problematiku mediálního obrazu Romů obecně s autorkou probereme v rámci moderované besedy.

Pointa
Renáta Sedláková – Mediální obraz Romů v televizním zpravodajství
11. 4. | 17:00 | UPoint
FB událost

Cyklus besed Pointa pořádá Vydavatelství UP ve spolupráci s UPointem. Cílem besed je popularizovat vědu „made in UP“, ukázat výsledky olomouckého univerzitního bádání v odlehčeném, populárně-naučném kontextu perspektivě a současně představit zajímavé knihy olomouckých akademiků.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)